dimarts, 24 de juny del 2008

MILLOR ELS PASSOS VIANANTS ELEVATS
QUE ELS GUALS SONORS (BADENES)

Una vegada més, la solució aportada pel govern municipal per tal de reduir la velocitat dels vehicles motoritzats, està resultant tan desafortunada com inadequada. Els problemes que estan generant les bandes sonores són sobradament coneguts. Es tracta d’un element desaconsellat en tots els projectes de moderació de velocitat, que provoca el rebuig tant del veïnat com de les persones conductores.

És cert que aquestes bandes fan reduir la velocitat dràsticament. Si es passa a més de 10 Km/h, fins i tot pot produir danys als mateixos vehicles, la qual cosa fa que la mesura no siga d’allò més correcta, ja que, si per aconseguir un objectiu s’han de provocar altres problemes innecessaris –als amortidors i a les persones–, alguna cosa no va bé. O millor dit, per als tallers mecànics, sí. Tot i això, la legislació sobre el tema diu que no es poden posar obstacles als vehicles que els puguen provocar danys, com és aquest cas.

Per altra banda, el soroll que produeix al veïnat que viu al costat de les bandes sonores, resulta molt desagradable i perjudicial per a la seua salut. Així mateix, aquestes bandes, com a element aïllat i aplicat a qualsevol carrer i situació, fa que la política de seguretat vianant a Aldaia siga pobra i poc meditada, això sí, la més econòmica possible.

Cada situació necessita d’una solució diferent. Les rodalies dels centres educatius han de contemplar plans de seguretat viària molt més complexos que unes simples bandes sonores i algun policia municipal. Cal ampliar les voreres, crear espais d’espera i de protecció amb baranes, senyals de trànsit on calga, eliminar els aparcaments a l’interior dels col·legis, etc. I passos vianants elevats per tota la població, que es connecten a les voreres i faciliten la seguretat i la comoditat tant a les persones amb mobilitat reduïda, a la gent gran i a la menuda. Però, per a fer tot açò, cal més inversió i una política urbanística més democràtica.

Voro Torrijos i Tàrrega

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Es algo más que simbólico el lugar que al peatón le corresponde en la circulación respecto a los vehículos a motor. Retrospectivamente los caballeros miraban desde su grupa a los villanos que a pie elevabamos nuestra vista para observar a los distinguidos jinetes.
Ahora tenemos que elegir quien va arriba (en las preferencias de nuestros responsables políticos) yo coincido con Voro en que los viandantes deben ir (en todo caso) por encima de los vehículos a motor en las preferencias de nuestros gobernantes.
No sé si eso incluye elevar con puentes a los peatones o sumergir, soterrando a los contaminantes y ruidosos automóviles.
Como soy optimista y pienso que acabarán por desaparecer según suba el precio del crudo, mejor evitar el coste de los puentes y simplemente "peatonalizar" preventivamente el centro de nuestras poblaciones.

Anònim ha dit...

En mi opinión, en cuanto a una moratoria urbanística que afectara también a las VPO, esa medida debería ir acompañada de otras que sin ser coercitivas obligaran a los propietarios de viviendas vacias a alquilar o a vender las mismas.